Ibland funderar jag på om kunskapsreserven samlas på arbetsplatser som arbetar med kundsupport.
Häromdagen mailade jag till Wind, en grekisk mobiloperatör. Jag frågade dem om de hade något kontantkorts mobilt internet, och att jag hade kollat genom deras webbsida men inte hittat någon användbar information.
Idag damp det ner ett svar… “Kolla på vår hemsida”.
Jag undrar lite om jag var otydlig i min fråga.
Slik respons fick jag från DN.se, jag har ett litet pågående ärende hos dem där jag vill att de raderar alla uppgifter om mig från deras register, lång historia. Men jag påpekade häromdagen att jag av någon anledning åter hade dykt upp i deras register trots att jag inte är prenumerant samt även tidigare har påpekat att jag inte vill finnas med i deras register, och ville gärna att de återigen tog bort informationen om mig.
Svaret lät inte vänta på sig… “Vänligen ange namnet som prenumerationen står på”
Jag lutar mig tillbaks och tänker på alla nuftigheter som fanns med i Svenska MAD’s pocket, “Avsnoppade svar på dumma frågor”.